Jak sprawdzić skuteczność działań Agencji SEO i efektów pozycjonowania?

26 listopad 2020
3 grudzień 2020 4:53 pm
Rating:
(0 votes)
112 times

Sprawdź skuteczność pozycjonowania SEO i innych reklam!

Jak sprawdzić skuteczność działań Agencji SEO i efektów pozycjonowania? Odpowiedzią jest: Google Analitycs.

 

Jeśli mamy wątpliwości co do efektywności działań pozycjonera czy Agencji SEO, z pomocą przychodzi Google Analitycs.

Dane z Google Analitycs dają nam bardzo ważne, a wręcz kluczowe informacje i jaskrawo dowodzą skąd mym wejścia na stronę internetową, a dokładniej:

  • ile ludzi wpisało bezpośrednio w pasek przeglądarki Twoją domenę i w ten sposób weszło na stronę
  • ilu Internautów weszło na stronę bezpośrednio z wyników wyszukiwarki - czyli praca związana z pozycjonowaniem strony w wynikach organicznych (naturalnych)
  • oraz ilu Internautów weszło na naszą stronę po kliknięciu na link - odnośnik do naszej strony

Już te podstawowe dane dają nam bardzo szeroki zakres informacji oraz pozwalają zweryfikować skuteczność działań różnych form reklam, które przedsięwzięliśmy. A przede wszystkim ocenić skuteczność pozycjonowania strony i działań SEO.

 

Google Analitycs na przykładzie...

Oto przykładowy widok z zakreślonymi na czerwono: nazwą domeny, zakresem do którego odnoszą się dalsze wyniki, a dalsze informacje opisuję dokładnie poniżej grafiki.

 

google analitycs skuteczność pozycjonowania seo

 

Wytłumaczę to dokładnie na powyższym przykładzie:

 

1. Direct - 305 (50,66%)

Jest to bezpośrednie wpisanie domeny w pasek przeglądarki (tutaj promujemy naszych Klientów także w innych kanałach, z których nie ma linka wychodzącego - patrz niżej Refferal, ale podajemy w nich adres strony, więc duża część tych wejść w przypadku większości naszych Klientów to efekt naszej dodatkowej, pozaprogramowej pracy)

 

2. Organic Search - 241 (40,03%)

Wejścia z wyników organicznych Google (efekt związany z pozycjonowaniem strony).

 

3. Referral - 32 (5,32%)

Wejścia po kliknięciu na link, odnośnik do naszej strony

 

Krótka analiza

Często reklamując się w Internecie, nie wszędzie jest możliwość zawarcia bezpośredniego linku do strony, co dla Internauty jest najprostsze, ale gdzieś w treści reklamy potencjalny klient dowiaduje się o nazwie naszej domeny i wtedy wpisuje ją bezpośrednio w pasek przeglądarki. To są Ci klienci, z pozycji Referral. 

Jeśli nie mają linku, wpisują adres strony w pasek przeglądarki - Direct.

A wszyscy Ci, którzy wchodzą na naszą stronę, dzięki wysokim pozycjom w Google na efektywne frazy to Organic Search.(wyniki organiczne, naturalne)

 

Czy Twoja Agencja SEO robi to dobrze?

Jeżeli mamy np w TOP10 wiele słów kluczowych, czym szczyci się nasza AGencja SEO, to łatwo zobaczymy czy mamy wejścia z Google, bo jeśli jest ich niewiele, to prawdopodobnie słowa kluczowe są nieefektywne (w naszej ofercie takie frazy zawsze są darmowe, rozliczamy się wyłącznie za frazy efektywne, więc płacisz tylko za to, co logicznie ma sens - mocna fraza jest w TOP10 - masz odzew klientów, a następnie rozliczasz się z nami. Dokładna oferta tutaj: Pozycjonowanie.

 

Jak podłączyć Google Analitycs do naszej strony?

Podłączenie Google Analitycs to kwestia w zależności od projektu zwykle szybka sprawa, więc Twój Wykonawca bez problemu za symboliczna opłatą powinien to dla Ciebie zrobić, poproś o to. Warto.

 

Share Post:

KOWAL24.pl - Naturalne pozycjonowanie e.g. KOWAL24.pl

Szukaj

Klienci - Strony pozycjonowane dłużej niż 6 miesięcy