Print this page

Zmiana metadanych (title i description), a spadek pozycji w Google!

16 grudzień 2020
16 grudzień 2020 11:01 am
Rating:
(0 votes)
1160 times

Zmiana metadanych (title i description), a spadek pozycji w Google!

"Zmieniłem metadane (title i description), i strona spadła w Google"

"Zleciłem pozycjonowanie strony "profesjonalenej Agencji SEO" i strona nagle spadła w wyszukiwarce Google"

- te problemy mogą dotyczyć także Ciebie, jeżeli zmiana metadanych (title i description) zostanie przeprowadzona nieumiejętnie.

 

Metadane takie jak title i description dla strony głównej czy podstron to jeden z ważniejszych znaczników optymalizacji strony internetowej, można zresztą przeczytać o tym nie mal w każdym artykule dotyczącym podstaw pozycjonowania strony. Są to znaczniki ważne i bardzo newralgiczne na wszelkie zmiany, a samo Google za ich nieumiejętne skonstruowanie lub nagłe zmiany potrafi stronę zrzucić o wiele pozycji w dół w wynikach wyszukiwania.

Na przykład z życia wzięty, kiedy to nasz klient na własną rękę zmieniał ów znaczniki wiele ryzykując, zareagowaliśmy poniższą informacją, która także dla Państwa niech będzie ostrzeżeniem:

Pracownik webmaster poinformował, iż zmieniacie Państwo metadane. Częste, a nawet dwukrotne po sobie zmiany tak ważnych znaczników jak tytuł dla przeglądarki (title) i opisy (description) może mieć bardzo negatywny wpływ na pozycjonowanie i spowodować nagły spadek strony w wynikach wyszukiwania. Zabroniona jest zmiana tych znaczników. Tylko my jako Wykonawca możemy to robić, ponieważ ich struktura odpowiada naszej koncepcji pozycjonowania. Wdrożenie nowego/innego znacznika w metadanych niż dokładnie określony przez nas może popsuć całą strategię pozycjonowania i odbić się także na wynikach.

 

Jak i czy mogę w takim razie zmienić metadane title i description?

Chociaż konsekwencje nieumiejętnej zmiany metadanych mogą być opłakane w skutkach, nie oznacza to, że nigdy nie możemy zmieniać znaczników title i description, po prostu należy robić to "z głową" i jeśli to możliwe - jak najrzadziej, a jeszcze lepiej raz i później w ogóle.

Kowalczyk Przemysław
Share Post:

KOWAL24.pl - Naturalne pozycjonowanie e.g. KOWAL24.pl

Latest from Kowalczyk Przemysław