Zmiana metadanych (title i description), a spadek pozycji w Google!
"Zmieniłem metadane (title i description), i strona spadła w Google"
"Zleciłem pozycjonowanie strony "profesjonalenej Agencji SEO" i strona nagle spadła w wyszukiwarce Google"
- te problemy mogą dotyczyć także Ciebie, jeżeli zmiana metadanych (title i description) zostanie przeprowadzona nieumiejętnie.
Metadane takie jak title i description dla strony głównej czy podstron to jeden z ważniejszych znaczników optymalizacji strony internetowej, można zresztą przeczytać o tym nie mal w każdym artykule dotyczącym podstaw pozycjonowania strony. Są to znaczniki ważne i bardzo newralgiczne na wszelkie zmiany, a samo Google za ich nieumiejętne skonstruowanie lub nagłe zmiany potrafi stronę zrzucić o wiele pozycji w dół w wynikach wyszukiwania.
Na przykład z życia wzięty, kiedy to nasz klient na własną rękę zmieniał ów znaczniki wiele ryzykując, zareagowaliśmy poniższą informacją, która także dla Państwa niech będzie ostrzeżeniem:
Pracownik webmaster poinformował, iż zmieniacie Państwo metadane. Częste, a nawet dwukrotne po sobie zmiany tak ważnych znaczników jak tytuł dla przeglądarki (title) i opisy (description) może mieć bardzo negatywny wpływ na pozycjonowanie i spowodować nagły spadek strony w wynikach wyszukiwania. Zabroniona jest zmiana tych znaczników. Tylko my jako Wykonawca możemy to robić, ponieważ ich struktura odpowiada naszej koncepcji pozycjonowania. Wdrożenie nowego/innego znacznika w metadanych niż dokładnie określony przez nas może popsuć całą strategię pozycjonowania i odbić się także na wynikach.
Jak i czy mogę w takim razie zmienić metadane title i description?
Chociaż konsekwencje nieumiejętnej zmiany metadanych mogą być opłakane w skutkach, nie oznacza to, że nigdy nie możemy zmieniać znaczników title i description, po prostu należy robić to "z głową" i jeśli to możliwe - jak najrzadziej, a jeszcze lepiej raz i później w ogóle.